Scirocco Mk II

In 1982 maakte men kennis met de Scirocco II, door de designers van Volkswagen in eigen huis ontworpen op basis van de Scirocco I. Ook dit model maakte gebruik van de Golf I-bodemplaat. Met het nieuwe model kwamen tevens meer motorvarianten beschikbaar.

In Duitsland bleef de Scirocco tot 1992 leverbaar.

 

Veel van de types die ook bij de eerste generatie nog gebruikt werden kwamen terug. Aan het einde werd het aantal types gereduceerd tot twee.

GTi

GTX

GT

GT 16v

GTX 16v (Sportieve topmodel van de Scirocco II, alleen geleverd met de PL of KR motor)

Scala

Storm (alleen voor het Verenigd Koninkrijk)

White Cat

Tropic

GT2

GTS

 

De motoren van de tweede generatie Scirocco waren grotendeels gelijk aan die van de Golf II:

KR, 1,8 liter, 16v, injectie, 139 pk/102 kW (zonder katalysator)

PL, 1,8 liter, 16v, injectie, 129 pk/95 kW (met katalysator)

JH, 1,8 liter, 8v, injectie, 94 pk/70 kW (met katalysator)

DX, 1,8 liter, 8v, injectie, 112 pk/82 kW (zonder katalysator)

EX, 1,8 liter, 8v, carburateur, 90pk/66 kW (zonder katalysator)